A HONDA MEGERŐSÍTETTE: 2025-IG TELJESEN ÁTÁLL AZ ELEKTROMOS AUTÓK FORGALMAZÁSÁRA EURÓPÁBAN
• A Honda illetékesei bejelentették, hogy 2025-re a márka minden Európában eladott járműve képes lesz elektromos üzemmódban közlekedni
• Lehullott a lepel Honda e Prototype-ról – újabb lépés a Honda elektromos átállásában
• Energiagazdálkodási üzletágat hoz létre Európában a Honda
• Új partneri megállapodások a „forrásgenerátort” fejlesztő Moixával és a töltőspecialista Ubitricityvel
Minden tekintet a Honda irányába fordult a 2019-es Genfi Autószalonon, a japán vállalat ugyanis bejelentette, hogy tovább fokozza elektromos átállásának tempóját. Ha minden a tervek szerint alakul, 2025-ben már minden Európában eladott Honda elektromos – elemeket is tartalmazó – hajtáslánccal gördül majd le a futószalagról. Ez az új célkitűzés a korábban meghatározott kétharmados arányt írta felül, nem mellesleg igazodott a cég globális stratégiájához, miszerint 2030-ra már teljesen átáll elektromos járművekre.
A sajtótájékoztató főszereplője Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke volt, aki elmondta: „Mióta 2017 márciusában megtettük az első lépést, az átállás tempója jelentősen nőtt, amiben nagy szerepet játszik, hogy – környezetvédelmi okokból – egyre nagyobb az igény a tisztább üzemű járművekre. A technológia megállíthatatlanul fejlődik, az emberek pedig elkezdtek másként gondolkozni az autóról magáról.”
Lehull a lepel Honda e Prototype-ról
A márka elektromos átállás iránti eltökéltségéről árulkodik a Genfben leleplezett Honda e Prototype is. A városi használatra, illetve elővárosi ingázásra optimalizált modell hatótávolsága meghaladja a 200 kilométert, akkumulátorai pedig – a gyorstöltés funkciónak köszönhetően – 30 perc alatt 80 százalékra tölthetők. A hatékony működés mellett a Hondákra jellemző különleges vezetési élmény is a „csomag része”, a Honda e Prototype ugyanis roppant dinamikus és hátsókerék hajtású. Bárhogy is, a sorozatgyártású változatot valamikor az év hátramaradó részében mutatja majd be a vállalat, addig a Honda honlapján jelezhetik érdeklődésüket a vásárlók. Az érdeklődést mi sem mutatja jobban, hogy a mai napig 15.000 regisztráció futott be a Honda e Prototype-ra. Rendelésre eleinte csak néhány európai országban lesz lehetőség, a globális értékesítés később indul.
Újabb Honda modellek kaphatják meg a full hibrid hajtásláncot
Az év elején a Honda bemutatta a vadonatúj CR-V Hybridet, ami – két villanymotorra és egy benzines erőforrásra épülő i-MMD hajtásláncával – hatalmas sikert aratott a vásárlók körében. Kedvező fogadtatása újabb löketet adott a Honda fejlesztéseinek, így az ultramodern technika a Honda többi modelljébe is bekerülhet. Az illetékesek elmondása alapján a full hibrid hajtásláncnak kulcsfontosságú szerepe lesz a 2025-ig végbemenő, 100 százalékos elektromos átállásban.
Energiagazdálkodási üzletágat hoz létre Európában a Honda
A Honda illetékesei kihasználták a lehetőséget, és a 2019-es Genfi Autószalonon tartott sajtótájékoztatón bejelentették: energiagazdálkodási üzletágat hoz létre Európában a vállalat. A tervek a Power Manager névre keresztelt, kétirányú töltőegységre épülnek, amivel a 2017-es Frankfurti Autószalonon ismerkedhetett meg a nagyérdemű.
A Honda célja, hogy energiagazdálkodáshoz kapcsolódó termékek és szolgáltatások széles választékával nyújtson átfogó megoldást az elektromos autókat üzemeltető magánszemélyek és vállalkozások problémáira.
Tom Gardner elmondta: „Ez jelentős lépés a Honda részéről, arra készülünk, hogy olyan innovatív energiagazdálkodáshoz fűződő termékekkel, illetve szolgáltatásokkal rukkoljunk elő, amelyek eddig ismeretlenek voltak az iparágban. Ezekkel még többet hozhatnának ki járműveikből az EV-tulajdonosok és a közműszolgáltatók is hatékonyabban működtethetnék hálózataikat.”
Az akkumulátoros elektromos autókkal, így a Honda e Prototype-pal is kompatibilis Honda Power Managert az EVTEC vállalattal közösen fejleszti a Honda, értékesítése pár éven belül megkezdődhet.
Az EVTEC mellett két másik partnerrel is megállapodott a vállalat.
- A Moixa által fejlesztett „forrásgenerátor” révén a tulajdonosok megoszthatják elektromos autójuk akkumulátorának kapacitását,
- az Ubitricity pedig különféle innovatív közterületi töltőkkel járul hozzá az EV-k hatékony üzemeltetéséhez.
Következő lépésként megvalósíthatósági tanulmányok készülnek majd Londonban (GBR), valamint Offenbachban (GER), és egyéb fejlesztések is érkezhetnek az év második felében.
Honda kisgépeink között megtalálhatók magánfelhasználók részére használható gépek kisebb teljesítménnyel és profi felhasználóknak szánt minden igényt kielégítő termékek is.
Részletek
A Flick Kft. megalakulása óta a Castrol
partnere. Márkaszervizünkben a Castrol
csúcsminőségű motorolajait használjuk.
Copyright 2015 Flick Kft. Minden jog fenntartva! | Adatvédelem
Kérjük, amennyiben az oldalon terméket rendel, a megrendelés oldalon a hondaflick@hondaflick.hu email címet adja, meg, mert a rendszer ezt nem kínálja fel.
Köszönjük!
Tovább a kiegészítőkhöz X